Pizza og profesjonsprat: Kirkebygg og identitet

Ingrid Staurheim holder presentasjonen "Kirkebygg og identitet. En religionsosiologisk undersøkelse av folks forhold til kirkebygget belyst gjennom reaksjoner på (to) kirkebranner" på semesterets første pizza og profesjonsprat.

Ingrid Staurheim har kristendom hovedfag fra Det teologiske fakultet (2004). Hun arbeider som fagdirektør i KA kirkelig arbeidsgiverorganisasjon med ansvar for sikring og kirkebyggledelse. I 2020 disputerte hun for doktorgraden ved Det teologiske fakultet med en avhandling hvor lokalsamfunnets reaksjoner på kirkebrann ble brukt som grunnlag for å fortelle om kirkebyggets betydning for folk.

Om "pizza og profesjonsprat"

"Pizza og profesjonsprat" arrangeres tre ettermiddager gjennom høsten. Hver gang vil du få høre interessante presentasjoner av faglig relevante temaer. Etter presentasjonenene samtaler vi om det vi har hørt. Det blir også servert pizza.

Alle på fakultetet er velkomne, men temaene er spesielt rettet mot studentene på teologiprogrammene.

Publisert 8. sep. 2021 15:22 - Sist endret 8. sep. 2021 15:22