Faglige interesser
Jeg har jobbet som lærer i grunnskolen siden 2011, med en særlig interesse og ansvar for skolefagene KRLE/Religion og etikk og Samfunnsfag. Jeg fullførte et masterstudium i skolefaget KRLE/Religion og etikk i 2019. Min masteroppgave så nærmere på hvordan et direkte møte mellom unge jøder og ikke-jøder spiller inn på kunnskapsdannelsen om jødisk kultur, religion og historie blant ikke-jøder. Utgangspunktet for studien var arbeidet som Jødiske veivisere gjør, og erfaringene som et utvalg unge voksne hadde med veiviserne. PhD-prosjektet mitt undersøker hvordan unge voksne jøder opplever at jødisk religion, kultur og historie blir framstilt og behandlet i den videregående skole, hvordan dette spiller inn på deres egen kunnskapsbygging om det jødiske og deres jødiske identitet, og hvordan den skolske framstillingen har blitt forhandlet om i møte med andre kanaler der det jødiske kommer opp til samtale.
Faglig bakgrunn
- 2024 – Oppstart som stipendiat ved TF
- 2019 – Fullført mastergrad i skolefaget KRLE/Religion og etikk ved MF
- 2011 – Fullført lærerutdanning ved daværende Høgskolen i Oslo
Språk
Norsk, bosnisk og engelsk