English version of this page

Tidligere

Tid og sted: , U205

Forskergruppa Levd religion inviterer til seminar på Domus Theologica. Tema for seminaret er "Jødiske studier - identitet og materialitet".

Tid og sted: , Faculty Library, Domus Theologica

Welcome to the Spring Semester Graduation Ceremony!

Tid og sted: , Teologisk bibliotek

Velkommen til vitnemålsutdeling for master- og profesjonsstudenter ved Det teologiske fakultet!

Tid og sted: , Helga Engs hus, aud. 2

Arrangementet er dessverre avlyst.

Tid og sted: , Domus Theologica, U305

Join us for an exciting seminar with Andreas Nordlander, who will be presenting material from his upcoming book on natural teleology.

Tid og sted: , Faculty Library, Domus Theologica, Blindernveien 9

Welcome to this Guest Lecture by Professor Leo Lefebure, Georgetown University. Respondent is Rev. Unapane Pemananda Thero, University of Hong Kong and REDI alumni at the Faculty of Theology, UiO.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hvordan påvirker klimaendringer den mentale helsen til barn og unge, og hvordan kan vi begrense denne byrden?

Tid og sted: , Domus Theologica, U311

Transkjønntematikk har i økende grad blitt omtalt i norsk offentlighet. Transkjønn og transpersoner har gått inn i dagligtalen, samtidig som det stadig meldes om trusler og vold mot transpersoner. Diskusjoner relatert til transkjønn er ofte relatert til spørsmål om å korrigere kroppen, men kan utfordringen i samfunnet og kirken være å normalisere trans?

Tid og sted: , Domus Theologica, U311

Moderne medisin har siden starten hatt stor makt over kjønnsuttrykk, enten det gjaldt å sykeliggjøre kvinner som ønsket stemmerett, eller å sykeliggjøre homoseksuelle, 'onanister' og andre som ikke oppfylte medisinernes forståelse av normale kvinner og menn.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hva er de viktigste fysiske endringene i klimasystemet?

Tid og sted: , Teologisk bibliotek, Domus Theologica

Velkommen til gjesteforelesning med Maria Nørby Pedersen, postdoktor ved Institut for Kommunikation ved Københavns Universitet.

Tid og sted: , Gamle festsal, Domus Academica, Karl Johans gate 47

Krigen på Gaza har ført til sterk kritikk av staten Israel. Hvordan påvirker dette norske og nordiske jøder?

Tid og sted: , Faculty Library, Domus Theologica

Welcome to the book-launch of The Nag Hammadi Codices as Monastic Books and Parabiblica Coptica!

Tid og sted: , Zoom

A crucial topic concerning migration is its many causes. In what ways is climate change and crisis factoring in human displacement? Who is expected to respond to the climate crisis?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Når vi vet så mye, hvorfor er det så vanskelig å handle?