Tidligere

Tid og sted: , Teologisk bibliotek
Tid og sted: , Domus Theologica, U40

Det teologiske fakultet ønsker velkommen til avskjedsmarkering med professor Oddbjørn Leirvik

Tid og sted: , Domus Theologica, U40

Hva er en inkluderende moske? Hvem bør inviteres inn? Og, hvorfor? Hvilke strukturer vanskeliggjør og hvilke strukturer muliggjør utviklingen av inkluderende møteplasser? På hvilke måter kan vi tenke mangfold inn i religiøs ledelse, og hvilke nye rom kan mangfoldstenkning skape?

Tid og sted: , Teologisk bibliotek

Oslo biskop Kari Veiteberg lanserer si nye bok "Bibelen på 200 sider".

Tid og sted: , Auditorium U40, Domus Theologica, Blindernveien 9

Professor II Linn Tonstad holder åpen forelesning med tittelen "Research that Matters: Stance and Commitment in the Study of Religion"

Tid og sted: , Domus Theologica, U40

Det teologiske fakultet ønsker velkommen til avskjedsmarkering med professor Dag Thorkildsen

Tid og sted: , Litteraturhuset,Sal: Wergeland

Under koronakrisen har feiringer av høytider blitt avlyst eller endret på grunn av smittevern. Forskningsinstituttet KIFO har dokumentert hvordan 17.mai, jul og id ble feiret under denne unntakstilstanden. Hva ble annerledes og hvordan vil dette påvirke den fremtidige feiringen av disse høytidene?

Tid og sted: , Domus Theologica, U311

Tittel på prøveundervisning: "Islam, kristendom og vesten. En introduksjon."

Tid og sted: , Teologisk bibliotek, Domus Theologica

Åpningsforelesning ved professor Marianne Bjelland Kartzow: "Feelings, fiction and fake: Books and rumors of books in book religions."

Tid og sted: , Zoom

Tittel på prøveundervisning: “Theology as resource and challenge for applied ethics”. Introductory lecture to the course TEOL4002 - Ethics.

Tid og sted: , Zoom (forhåndsregistrering)

Velkommen til sjelesorgsymposiet 2021 – denne gangen heldigitalt! Tittelen er naturligvis «Sjelesorg på nett», og vi har to hovedtemaer: Den ene er «Sjelesorg og makt», det andre er «Sjelesorg på nettet».

Tid og sted: , Zoom (forhåndsregistrering)

Den norske kirke skal vedta ny kirkeordning. Hvilke konsekvenser får denne for organisering og teologi? TF inviterer til debatt.

Tid og sted: , Zoom

Er du interessert i forholdet mellom religion og samfunn? Eller hva som skjer når kristendom og islam møtes?

Tid og sted: , Zoom

Vurderer du å studere teologi, eller er du bare litt nysgjerrig? Velkommen til informasjonsmøte om teologistudier på Det teologiske fakultet!

Tid og sted: , Zoom

Hvem skal trøste pasienten?

Tid og sted: , Zoom

Skal migranter møtes med gjestfrihet?

Tid og sted: , Zoom

Truet eksistens – klimakrisen i møte med eksistensielle problemstillinger i filosofi, litteratur og teologi

Hvordan ble Bibelen til?

Tid og sted: , Zoom

‘Chaplaincy’ på norsk - Utfordringer og muligheter ved pluralisering av åndelig og eksistensiell omsorg ved norske institusjoner.