Tidligere

Tid og sted: , Domus Theologica, U40

Det teologiske fakultet inviterer til avskjedsseminar for professor Trygve Wyller.

Tid og sted: , Domus Theologica

Alle har behov for å bli sett. Det å bli sett gir en følelse av å høre til og være viktig. Tilhørighet er grunnleggende for god psykisk helse.

Tid og sted: , Domus Theologica, U40

Tidligere professor i GT ved Det teologiske fakultet, Hans M. Barstad døde i Alicante i Spania i august i år. Mange både ved fakultetet og i norske akademia minnes Hans Barstad som en spennende lærer, en god kollega, en fremragende forsker. Vi arrangerer nå minnesamvær i Domus Theologica for å gi uttrykk både for savn og takknemlighet:

Tid og sted: , Domus Theologica, U40

Det teologiske fakultet markerer at Tarald Rasmussen har gått av med pensjon. Rasmussens forelesning etterfølges av en mottagelse.

Tid og sted: , Snertingdal prestegård (Præstgar´n)

– Hjerneforskningen er som et fiskegarn. Den fanger bare opp det forskerne leter etter. Og den går glipp av det aller vesentligste, mener Marius Timmann Mjaaland.

Tid og sted: , Latter, Aker Brygge

Tirsdag 22. september står TF-stipendiat Emil Junge Nielsen Busch på hovedscenen på Latter, Aker Brygge, og konkurrerer om å bli den beste forskningsformidleren i Oslo med sin presentasjon «Når er du død?»

Tid og sted: , Zoom-seminar

Tittel på prøveundervisning: Dialog og profesjonelle samtaler i et tros- og livssynspluralt samfunn. En introduksjon.

Tid og sted: , Domus Theologica, atriet ved hovedinngangen

Alle studenter, ansatte og venner er invitert til åpning av høstsemesteret 2020.

Velkommen til semesteravslutning!

Tid og sted: , Teologisk bibliotek

Hvorfor bryr filosofene seg om teologi? Og hva er det som er så verdifullt for filosofene som velger å hente motiver og tankefigurer fra teologiens arv og arkiv?

Tid og sted: , Foajeen, Domus Theologica

Utstilling av liturgiske tekstiler

Tid og sted: , Teologisk bibliotek

Alle venner, studenter og ansatte er invitert til åpning av vårsemesteret 2020!