Ny bok om antropocen omtalt i flere medier

Professor Marius Timmann Mjaaland er en av redaktørene for en ny bok som undersøker menneskets innflytelse på klimaet, atmosfæren og naturen, Antropocen – menneskets tidsalder. Boken har allerede blitt omtalt i flere medier, og onsdag 24. januar ble den lansert i Domus Bibliotheca.

Marius Timmann Mjaaland. Foto: Alexander Tufte Wetherilt

Professor Marius Timmann Mjaaland. Foto: Alexander Tufte Wetherilt.

Professor i religionsfilosofi Marius Timmann Mjaaland er en av redaktørene for den nye boken Antropocen – menneskets tidsalder. I boken forklarer forskere fra ulike fag sammenhengen mellom menneske og natur som kjennetegner tidsalderen antropocen. De viser hvor viktig tverrfaglig samarbeid er for å forstå menneskets rolle i den nye situasjonen, og for å bidra til bærekraftige løsninger.

Boken har blitt omtalt i avisene Vårt Land og Klassekampen (bak betalingsmur). Mjaaland har også nylig deltatt i radioprogrammet Verdibørsen på NRK for å snakke om boken. Du hører episoden av Verdibørsen i sin helhet på NRK Radios nettsider

Du kan også lese mer om boken på Det teologiske fakultets nettsider.

Åpen forelesningsrekke om Antropocen

Denne våren kan alle interesserte følge forelesningsrekken om Antropocen i Domus Bibliotheca.

Publisert 17. jan. 2024 16:15 - Sist endret 13. mars 2024 18:35