Terje Stordalen hedersdoktor ved Lunds Universitet

Teologiska fakulteten ved Lunds Universitet kunngjorde 13. desember at professor i Det gamle testamente Terje Stordalen vil bli utnevnt til hedersdoktor ved Doktorspromotionen i Lund i slutten av mai.

Foto av Terje Stordalen
Professor Terje Stordalen.

Terje Stordalen har vært professor ved Det teologiske fakultet på UiO siden 2006. I kunngjøringen fremheves at Stordalen er en innflytelsesrik og allsidig forsker med en tydelig tverrfaglig interesse, og at han har hatt stor betydning for forskningsfeltets utvikling.

–Jeg er overveldet og veldig glad, sier Stordalen selv. Han uttrykker stor takknemlighet til Teologiska fakulteten i Lund for utnevnelsen.

Dekan Stephan Borgehammar i Lund sier at Stordalens innsats for den gammeltestamentlige forskningen er betydelig. Stordalen har ved flere anledninger vært i Lund, og Borgehammar trekker også frem Stordalens konstruktive engasjement for fakultetets utvikling.

Les mer på Universitetet i Lunds nettsider.

Publisert 14. des. 2023 15:04 - Sist endret 14. des. 2023 15:04