Anders Runesson ny dekan på TF

Etter åtte år som dekan går Aud V. Tønnessen av ved nyttår. I forrige fakultetsstyremøte ble det klart at Anders Runesson tar over stafettpinnen.

Foto av Anders Runesson
Foto: Jarli & Jordan

Aud V. Tønnessen vil ved årsskiftet ha fullført to valgperioder på til sammen 8 år som dekan ved Det teologiske fakultet. Med seg i sitt dekanat har hun hatt Anders Runesson som prodekan og forskningsdekan.

Runesson har med andre ord allerede lang erfaring fra fakultetsledelsen når han tar over som dekan 1. januar 2023. Han ble formelt valgt av fakultetsstyret 14. oktober. Med seg i det nye dekanatet har han Sivert Angel som prodekan og studiedekan, og Anne Hege Grung som forskningsdekan.

-Det er en stor og ansvarsfull oppgave som venter, men med Sivert og Anne Hege som dekanatskollegaer, en veldig fin ledergruppe og TFs fantastiske team av vitenskaplig og administrativt ansatte skal dette bli både intressante og spennende år, sier Runesson.

Han forteller at de er i gang med forberedelsene, og ser frem til å sette spaden i jorden i januar.

Les også intervjuet med Anders Runesson i Uniforum.

Publisert 25. okt. 2022 13:15 - Sist endret 2. nov. 2022 14:22