Marius Timmann Mjaaland utnevnt til merittert underviser

– Dette var litt overraskende og utrolig gledelig. Det viser at universitetet virkelig setter pris på tverrfaglighet – og at det fins en vilje til å videreutvikle dette også på undervisningssiden, sier Marius Timmann Mjaaland til Uniforum.

Marius Timmann Mjaaland. Foto: Alexander Tufte Wetherilt.
Professor Marius Timmann Mjaaland er nylig utnevnt til merittert underviser ved Universitetet i Oslo.

Fredag 3. juni ble det kjent at professor Marius Timmann Mjaaland er utnevnt som en av to nye meritterte undervisere ved Universitetet i Oslo.

Mjaaland er professor i religionsfilosofi ved Det teologiske fakultet, og dette semesteret har han ledet et tverrfaglig emne om antropocen gjennom prosjektet Ecodisturb.

Selv trekker han frem antropocen-emnet som viktig for utnevnelsen:

- Dette er virkelig nyskapende pedagogisk arbeid for det vi opplever som omtales som en ny tidsalder (antropocen), der vi også må tenke gjennom grunnlaget for de ulike fagtradisjonene og tenke nytt om samarbeid på tvers, forteller han til Uniforum.

Les hele saken fra 3. juni 2022 på Uniforums nettsider.

Publisert 9. juni 2022 10:52 - Sist endret 9. juni 2022 10:52