Gjesteforsker: Marion Grau

Høsten 2014 kommer teolog Marion Grau til Det teologiske fakultet som gjesteforsker

Marion Grau er førsteamanuensis ved Church Divinity School of the Pacific, del av Graduate Theological Union i Berkeley, USA.

I august 2014 gjester Grau Det teologiske fakultet som gjesteforsker. Hun skal undervise i emnet "Tracing Global Religious Movements: Mission, Pilgrimage, and Ritualization", for masterstudenter ved fakultetet. 27. august holder hun en åpen forelesning: "Pilgrimage to Nidaros and Selja: A ‘Nordic’ Model for Moving Across Land and Sea".

I tillegg til å undervise vil Grau arbeide med sin forskning for REDO-prosjektet. Her undersøker hun pilegrimsferder i en moderne kontekst, og ser i Norge på pilegrimsvandringene til Nidaros og Selja.

Les mer om Marion Graus forskning

Publisert 13. mai 2014 12:00