Sixteenth Century Society & Conference

Sixteenth Century Society & Conference er en internasjonal konferanse som tar for seg tidlig moderne tid. Forskergruppen i historiske protestantismestudier er representert med seks medlemmer.

Bildet kan inneholde: tekst, font, kalligrafi, svart, kunst.

Sixteenth Century Society & Conference er et forskersamfunn som tar for seg tidlig moderne tid (ca. 1450 – ca. 1660). Forskersamfunnet arrangerer årlig konferanse, og i år avholdes konferansen i St. Louis, Missouri. Det er planlagt til sammen 189 sesjoner med hvert sitt tema, med flere tilhørende presentasjoner til hver sesjon. Forskergruppen i historiske protestantismestudier er godt representert med seks påmeldte medlemmer. Følgende forskergruppemedlemmer skal presentere:

Tarald Rasmussen: The King's Clergy (sesjon 8); Crossing Boundaries, Connecting Disciplines: State of the Question in Theology/Religious Studies (sesjon 154)
Sivert Angel (chair): Where we ever Protestant? Roundtable in honor of Professor Tarald Rasmussen.
Eivor Andersen Oftestad (participant): Where we ever Protestant? Roundtable in honor of Professor Tarald Rasmussen.
Martin Wangsgaard Jürgensen (participant): Where we ever Protestant? Roundtable in honor of Professor Tarald Rasmussen.
Sjur Atle Furali: Law and Religion in Early Modern Denmark (sesjon 16)
Vegard Ree Ytterbøe: The Epitaphs in the Old Moster Church—Representative for the Contemporary Epitaph Culture in Norway? (sesjon 115)

Av Vegard Ree Ytterbøe
Publisert 9. sep. 2019 13:12 - Sist endret 10. okt. 2019 13:23