Loreen Maseno disputerer

Kandidaten offentlig forsvare sin avhandling:

“Widows’ Christologies: A preliminary Feminist Analysis of Abanyole Widows’ Christologies Considering, Kinship, Gender and the Power of Naming”.

for graden philosophiae doctor, under Det teologiske fakultet, Universitetet i Oslo.

Disputasen ledes av professor Kjetil Hafstad.

De ordinære opponenter er:

• Professor Cristina Grenholm, Estetisk-filosofisk fakultet, Karlstads Universitet (førsteopponent)
  • førsteamanuensis Sidsel Roaldkvam, Det teologiske fakultet, Universitetet i Oslo (annenopponent).
  • Komiteens tredje medlem, professor Isabel Phiri, University of KwaZulu-Natal, er forhindret fra å delta. Settemedlem under disputasen er professor Oddbjørn Leirvik, Det teologiske fakultet, Universitetet i Oslo.

Kort sammendrag:

“This dissertation presents Abanyole widows’ Christologies. It shows how these Christologies emerge from widow’s day to day lives, out of necessity and out of their perceived relationship with Jesus Christ. These Christologies exemplify widows’ response to the quest for life and more life, and in this study, they are set within the wider field of feminist Christology. Using a multidisciplinary approach, a preliminary feminist analysis is made focusing on kinship, gender and the power of naming for widows’ Christologies.”

Publisert 9. mars 2010 19:40 - Sist endret 9. mars 2010 19:44