Boklansering Aud Tønnesen: Ingrid Bjerkås. Motstandskvinnen som ble vår første kvinnelige prest

27. mars lanserer professor Aud Valborg Tønnesen sin nye bok "Ingrid Bjerkås. Motstandskvinnen som ble vår første kvinnelige prest".

Det teologiske fakultet, Universitetet i Oslo, og Pax Forlag inviterer til lansering av Aud V. Tønnessens biografi om Ingrid Bjerkås; en kvinne med en usedvanlig sterk og fargerik livshistorie. Over femti år etter at hun ble ordinert som Norges første kvinnelige prest – etter stor motstand og mange svertekampanjer – får hun nå endelig sin første biografi.

Innlegg ved helga pedersen, stortingsrepresentant (AP), biskop og preses, helga byfuglien, journalist i Vårt Land, åshild mathisen, historiker og tidligere professor i medievitenskap hans fredrik dahl, professor i teologi, trygve wyller og forfatter og professor i teologi, aud v. tønnessen. Samtalen ledes av presten sturla stålsett.

Alle velkommen! Dørene åpner klokken 17.00, programmet starter 17.30.
Lette forfriskninger.

Boklanseringen finner sted i Fritt Ord sine lokaler i Uranienborgveien 2.

Les mer om boken her

Publisert 10. mars 2014 16:05 - Sist endret 20. mars 2014 16:13