Historisk møte mellom afrikansk og nordisk teologi og kjønn på Universitetet i Oslo

For første gang i historien gjester 15 afrikanske akademiske teologer og kjønnsforskere Universitetet i Oslo og Det teologiske fakultet. 25.-27. mai skal de delta på og bidra til avslutningskonferansen til forskningsprosjektet ”Broken Women, Healing Traditions?”.

Arrangementet er åpent for alle og interesserte ønskes velkommen.

Konferansen vil være en unik mulighet til å få innblikk i hvordan afrikanske forskere analyserer sin kolonialistiske fortid og egen samtid og til å delta i et faglig og politisk møte om kjønn, teologi og religion mellom forskere fra sør og nord.

Fra Oslo reiser deler av følget videre til 100-årsjubileet for Misjonskonferansen i 1910 i Edinburgh.

Fullstendig program for konferansen og personpresentasjoner kan hentes på prosjektets hjemmeside: www.tf.uio.no/bw

• Prosjektleder professor Jone Salomonsen, mobil: 922 53 084
  • Prosjektsekretær Marie S. Thorstensen, mobil: 909 97 585